Followers

Tuesday 7 February 2012

Salam kenangan

Kenangan memang indah kn dan adakalanya membuai perasaan.Maklumlah, semakin dewasa
kita dimatangkan dgn pengalaman dlm kehidupan ye tak.
So, nk kongsi tapi tak terungkap dengan kata-kata namun cuma bisa merangkapkannya dalam
bait puitis yg bersahaja....

Aku tenggelam dalam kitaran masa silam
ombak kenangan beralun satu demi satu
kain-kain cebisan kisah menyulam bunga kerinduan
aku terpana dibuai ingatan
aku terlena dalam kesesakan rindu
aku pasrah dengan jutaan kisah
membuai laju melakarkan nostalgia
namun terselit juga antagonis segala
tersentak aku menangis luka
inilah irama dan gelombang dunia
terakam dalam barisan dosa
bersihkan titik noda
buangkan keruhan yang melanda
campakkan kehitaman tanda
dalam satu sujud yang lama....

-adz 10.37am

No comments:

Post a Comment