Followers

Thursday 12 November 2009

Al-Fikrah.Net

Apa?
al-fikrah.net
Ramai yg masih tak kenal lagi website ni...Ya, saya juga pada mulanya masih tak pernah tau dan tak ada dalam pengetahuan saya pun. Alright lah...saya masih new blogger bermula pun May 2009 hi hi...dah kira terlambat tuu.
Bila baru jadi blogger,biasalah agaknya setiap blogger baru duk asyik mencari-cari teman dan kekawan,saya pun selepas setiap kali kelas duk sekejap lawati beberapa website pendidikan dan subjects atas kesedaran nk up grade cara pengajaran & pembelajaran.Maka bertemulah saya dengan al-fikrah.net
Saya pun asyik membaca dan click sana-sini dan daftar atas nama aulia9 sempena tahun 2009 bermulanya saya masuk AFN.Sebulan lepas tu baru saya perasan bahawa aulia9 pun ada similarnya bila log in dlm internet.Pelbagai nama dan title yg keluar so sekarang saya dalam percubaan nk tukar nama yg sama dgn nama open Url saya, aulia_adz.
Lepas tu masuk pula forum demi forum dan berbalas-balas pertanyaan dan kenyataan.Memang syok habis...lagipun kena dgn bidang saya kalau bincang bab agama,keluarga,hal ehwal muslimah & penulisan.
Kenapa teringat nk tulis tentang al-fikrah.net?
Kenapa ya..? Tiba-tiba je semasa nk tulis post baru terus terlintas nama ni,hemm...ada kut hikmahnya di malam Jumaat yg mulia ni. InsyaAllah harap yg baik-baik belaka ya,amin.
Walaubagaimanapun saya masih tak dapat log in hari-hari secara consistent kerana pelbagai cabangan tugasan lain juga meruntun kehadiran saya. Begitu pun,saya rasa terhibur,puas dan best bila membaca dan mengikuti thread atau post or forum yg mana saya ketinggalan er..'ditinggal bas', pinjam perkataan popular ni dari ruang muslimah.
Tak kisah lah kalau saya menambah atau membuat kesinambungannya kerana ternyata ada beberapa post yang dah berbulan ditinggalkan, lalu saya usik kembali dan akhirnya forum tu berlangsung gak beberapa thread lagi.
Bila dah biasa ,saya pun mula buka tajuk forum saya yang pertama berkenaan dgn aurat wanita dalam forum Muslimah.Alhamdulillah pelbagai permasalahan,kebuntuan dan topik terkini yg relevan dgn tajuk ni dapat diperbincangkan disini.Kemudian saya melangkah lagi menulis sambungan novel ,cerpen dan sajak nukilan sendiri.Terasa kepuasan kerana ada juga pengunjung.
Ingin juga saya kisahkan lagi betapa perihatinnya kakitangan warga AFN kerana pernah dengan ikhlasnya membantu.Sampai juga seorang wakil kerumah saya membuat pantauan dan bermulanya satu ukhwah kekeluargaan.Harap jika ada yang lalu nanti ,sudilah kiranya menjenguk kesini.Tetamu itu bukankah patut disanjungi, tambahan lagi saya di perantauan ini,kadang-kadang ada juga tersemat sunyi.
Okay le,diharap AFN terus mendapat sokongan utk semua golongan mencari panduan dan pengetahuan,juga sembang-sembang pelbagai teman.

Ya, secebis kisah ku warnakan jua.Luahan rasa penyedap jiwa.Masa mula mengorak suasana...dahpun mula menenggelam minda,merangkak jua menutupi mata.
Jumaat 02.00am

No comments:

Post a Comment