Followers

Tuesday 10 August 2010

Aktiviti-Aktiviti Terkini.




Forum Program Pelalian HPV antara Jabatan Kesihatan,Jabatan Pelajaran & PIBG peringkat Pulau PInang.
09 Julai 2010

So saya & seorg lg cikgu telah bersama-sama ke Auditorium Tingkat 5 Komtar utk menyertai majlis ni dan ternyata banyak input yg diperolehi. Terutama of course mengenai pelalian HPV itself dan beberapa sakit puan . Yang syoknya dalam sesi pertanyaan banyak soalan yg tak dijangka diketengahkan dan juga beberapa soalan cepu mas yg trpaksa dijawab oleh ahli panel yg terdiri dr Doktor-Doktor berpengalaman.
Hampir 3 jam juga kami disitu tapi sesuatu yang begitu bermakna bg kami untuk menyelami dan memahami beberapa tindakan serta program dari Jabatan Kesihatan yg dilakukan untuk masyarakat di luar sana.


Jerayawara Pembestarian Sekolah 2010.
24 April'10

Saya telah pun dijemput utk menghadirkan diri ke program ini di SMK Irsyad dan ternyata program ini begitu penting kepada setiap Para guru dan Waris Pelajar. Mengikut info, Multimedia Super Coridor (MSC) ni telah dilancar pada Ogos 1996 oleh Tun Dr. Mahadhir, kemudian Pak Lah pada 3hb Julai 2004 dan tahun ini Dato' Hishamuddin mula mengambil peranan dlm beberapa agenda utk tingkatkan peranan MSC ke sekolah melalui pengurusan sekolah & Pembudayaan ICT .So dalam langkah utk pembestarian sekolah beberapa langkah-langkah telah diperkenalkan agar semua peringkat masyarakat menyedari dan bersama membantu dlm mengaplikasikan penggunaannya agar lebih lancar.
- www.mscmalaysia.my
Makanya kita sebagai insan yang paling hampir dgn anak-anak kita harus berusaha utk turut serta mempersiapkan diri mereka ke arah pembelajaran yang lebih mantap dgn teknologi yg sedia ada sekarang...

No comments:

Post a Comment