Followers

Monday 16 August 2010

Seminar Al-Quran

p/s: kami diperlihatkan dan diperdengarkan dgn satu Hafazan Surah Yaasin oleh seorang kanak-kanak kecil yg membuat kami yang hadir merasa teruja...

AHAD 18hb Julai '10: Hari ni aku pantas menyiapkan kerja rumah kerana ingin turut hadir ke Seminar Membentuk Generasi Al-Quran di Stadium . Walaupun sedar aku telah ketinggalan 6 ahli panel dari 9 ahli panel yg membentang kertas kerja namun aku cekal kerana favourite Thinker aku , Dato' Dr Siddiq Fadhil akan memulakan sesi pada ptg ni dan mood nostalgia itu pun menular semula......anyway,telah lama jugak aku ketinggalan dlm mengikuti aktiviti yg telah menjadi rutin aku semasa student dulu. ( Terkenang masa-masa lalu..dgn usrah,bengkel,Forum,seminar dan event lain) Tepat pukul 3 ptg aku tergesa-gesa melangkah masuk ke Dewan kerana al-maklum ianya telah bermula sejak 8 pagi lagi.berbaloi juga bila dekat pintu masuk , aku diberi satu beg berisi air mineral,kertas,pen dan CD yg berisi semua kertaskerja ahli-ahli panel-Alhamdulillah.)
S
atu petikan dari ucapan Dato' Dr.Siddiq Fadhil, beliau mengingatkan seseorang perlu berlaku adil dlm kepimpinan tak kira apakah status kepimpinan kita. Dan juga dlm erti kepimpinan yg sebenarnya hendaklah dilakukan dgn ambil tahu,ambil berat,bantu selesaikan masalah,perlu juga kedekatan serta kasih sayang......

No comments:

Post a Comment