Followers

Monday 16 August 2010

Kenangan...

Pengisian masa itu ada pelbagai cara dan kaedah. Padaku ada macam-macam yang aku lakukan bagi mengisi masa kesunyianku. Salah satu darinya adalah menonton movie silam yang pernah aku tontoni dulu..everlasting movie dan romantic..so selalunya yang berbentuk love story tentunya.
But...adakalanya aku juga curi dengar beberapa lagu ....( aku cuba menekankan dalam diri bahawa lagu yg tidak berlandaskan arah ke agamaan atau Islamik sebenarnya melalaikan dan sememangnya aku cuba untuk mengelak dan just abandon that activity, yeah...maaf, aku tak berdaya dan selalu kecundang).....Bila terdengar gemersik lagu berkumandang... aduh!!!! Ianya dah cukup buat aku tersentap dengan kelukaan dan berenang dalam lautan kenangan yang mengusik perasaan. Benar..ianya akan menghakis rasa ketenanganku namun aku masih ingin mendengar dan melaluinya walau seketika....
Lagu yang paling menyentuh perasaanku kebanyakannya lagu-lagu Inggeris . Entah kenapa melodi dan senikatanya terlalu menikam dan mengena kata orang! Aku cepat feel dan biasanya cuma sebahagian saje yang aku sanggup utk mendengar!!






No comments:

Post a Comment