Followers

Friday 14 August 2009

DESTINASI


Dalam perjalanan ke Kuala Lumpur semalam, aku begitu sabar menunggu cuaca bertukar rupa,hujan turun bertali arus sejak dari Penang lg.Hujan rahmat tentunya.
Semalam.....bermula dr pagi.... aku mengemas rumah,membereskan beberapa bakul pakaian yg belum dimesin.Sarapan senang je...cuma roti bakar, butter dan jam.Anak-anak selepas subuh tadi ada yg pergi sekolah,main game,berbasikal dan habiskan kerja sekolah. Rasa sedih juga nak tinggal mereka ni tapi yelaah... tujuan nk ke KL bukannya saje-saje tapi afiq nk graduate terima Diploma IB kat dewan Sri Hendon,Putrajaya.
Selepas itu aku berkemas beberapa pakaian yg nk dibawa,selepas konvo terus balik tentunya.Kemudian aku arah beberapa tindakan yg perlu anak-anak lakukan dan meminta mereka menjaga satu sama lain terutama baby Adlina,3 tahun yg petah brcakap, yg sibuk menghuru-harakan rumah dgn permainannya,rajin belajar di meja menulis dan mencatit huruf-huruf yg berupa cacing dan garisan.Aah ketika aku menaip post ni pun hatiku tercuit rindu pada ank-anakku semua,rindu utk bersama mereka walau dalam apa keadaan pun.
Afiq ketika ini sedang melengkapkan borang dan beberapa dokumen dr MARA. Kami berada di rumah KakMira di Cheras,jauh dari mereka saat ini.
Semalam......pukul 11.30 am kami berdua menunggu bas ke Jeti untuk menuju ke Kemuting.Alhamdulillah dpat bas dan tiba di Kemunting jam 4.00 pm. Selepas adikku menjemput, kami pun bertolak ke KL sesudah aku selesai solat jamak di rumahnya.
Sampai di KL, hujan masih renyai dan malangnya adikku pula kurang penglihatannya di waktu malam lalu kami berpusing-pusing hampir 2 jam keluar masuk tol Sungai Balak kerana tersilap masuk simpang.
Akhirnya sampai juga.... dan sekarang aku dah beberapa kali stop menaip sebab phone anak2.
Apapun schedule perlu diteruskan,hari ini aku mesti cari CD pendidikan di Low Yat @ sg Wang Plaza utk kelas latih tubi hujung tahun nanti. Beberapa aktiviti telah aku rancang dalam meningkatkan service kelas tusyen AdZ Basic Educare. Tentunya sekarang ni persaingan terlalu sengit dan memang ada beberapa anak didikku dan pelajar baru yang berhenti tapi lately ada juga yg datang kembali. Yang paling menggembirakan bila ada beberapa pelajar yang baru mendaftar minggu lepas adalah adik kepada bekas pelajar aku semasa aku mengajar di Sek Rendah Islam Pintar dulu. Walaupun agak jauh tapi ibubapa mereka masih yakin dengan pengajaranku dan memberi kepercayaan utk membimbing anak2 mereka.
Selamat berusaha utk peperiksaan dan ujian yang akan menjelang.

No comments:

Post a Comment