Followers

Saturday 8 August 2009

Sketsa Penghidupan 1.

Malam semakin larut, aku masih menunggu kelibat suami tersayang, masih tak pulang lagi. Mataku menjeling anak yang sedang tidur enak di katilnya dan berdekatan dgn katilku. Em...syahdunya dia beradu. Tidurnya lena sekali. Aku memandang cadar katil yg baru dan indah itu...memang aku cukup menjagai tempat tidur agar tidak tercemar dengan bau hamis kencing anak . Tidak mahu menganggu suasana malam kami suami isteri. lalu terasing anak dari pangkuan dan lenganku sebaik saja habis penyusuan. Aku rela dan redha demi suami.
Aku memandang lagi jam dan handset bersilih ganti. kemana suamiku? Mata semakin berat namun aku khuatir tidurku akan nyenyak dan tidak akan mendengar panggilan suamiku. Rela aku demi suami.
setelah beberapa jam berlalu,hatiku semakin rawan menunggu dan terus menunggu...Akhirnya aku terbaring keletihan kerana menguruskan kerja rumah seharian dan terlelap melepaskan satu penantian lama yang baru bermula...

No comments:

Post a Comment